Ezt a filmet eddig csak egyszer láttam, és már néhány napja, így már kicsit homályos az emléke, de megírom.

Olvastam, hallottam is kritikákat a filmről, hideget is, meleget is egyaránt. Akiknek tetszett, azok mind játszottak a játékokkal, akiknek nem, azok nem játszattak. Én a kettő közé esem, mert én a régi két Prinnce-szel játszottam, és az "újak" közül csak a Sands of Time-mal. Azt se végig, mert meguntam. S bár nem játszottam mindegyik játékkal, mégis nagyon vártam ezt a filmet. Vártam, egyrészt, mert Ben Kingsley játékaiban még nem nagyon csalódtam, másrészt, mert jónak igérkezett, tetszett is a trailerje és már jó régen bejelentették, hogy készül a film, már kb. három évvel ezelőtt olvastam róla, és mellékeltek egy képet Jake Gyllenhaal-ról, amint kigyúrten feszít.

Előre le kell szögezni, hogy történet eltér a játékokban lévőtől, bár nem rossz. (A Sands of Time játékban ugye már az első cutscene-ben kinyitjuk a homokórát.)

Megismerjük Dastan hátterét, hogyan lett ő Perzsia hercege, s hamarosan egy csata kellős közepében találjuk magunkat, s kezdődik az ármány, kezdődik a történet.

Ami talán jónak tartható a filmben, hogy az első csókra elég sokat kell várni. Szerencsére. Lehet, hogy csak én vagyok szőrszálhasogató, de nekem nem jön be Gemma Arterton. Nem tudom hogy nézett ki egy igazi perzsa nő, de tegyük fel, hogy sikerült eljátszania, és akkor ott van az, hogy nő, és nagy szája van, és mindenbe belepofázik. Nem ez volt akkoriban a módi.

A történetvezetés kissé darabos, de összefüggő és lineáris, eltekintve a végén az időugrástól, ami a film lényege. A szereplőkkel nekem nem volt sok bajom, csak az volt nekem fura egy kicsit, hogy Dastan miért volt olyan gyerekes. Én nem így képzeltem el.

Amin jót mulattam, hogy voltak benne Hassassinok. Melyik cég adja ki a Prince of Perzsiákat? Hát a Ubisoft. Hmmm van a Ubisoftnak egy hsonló nevű játéka. Az Assassins Creed. Helyben maradtunk.
Az Asszaszinokról röviden annyit, hogy mesterek voltak a gyilkolásban, és ezt láthatatlanul tették általában. A filmben ez is előjön. Bővebben róluk itt és itt lehet olvasni, érdemes.

Összesítésben nem volt egy rossz film, de jó se kifejezetten, nem ragadott magával, nem volt olyan nagy élmény, mint amire számítottam, de elmegy. Megnézném mégegyszer. 

6,5/10

 

Címkék: jake gyllenhaal ben kingsley prince of persia 65 gemma arterton

A bejegyzés trackback címe:

https://hollywoodrabszolgaja.blog.hu/api/trackback/id/tr682059080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása